Regulamin newslettera

Regulamin newlettera
i Bonusu

Regulamin Newslettera i Bonusu w sklepie CzesciMercury.pl

SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Umowa
§ 5 Reklamacje
§ 6 Prawo odstąpienia od Umowy
§ 7 Dane osobowe
§ 8 Zmiana w Regulaminie lub Newsletterze
§ 9 Postanowienia końcowe

§ 1 DEFINICJE

Bonus – treść cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, dostarczana nieodpłatnie Usługobiorcy
przez Usługodawcę w ramach Umowy, za zapisanie się do Newslettera (lead magnet). Rodzaj Bonusu wskazany
jest w Sklepie.
Konsument – Usługobiorca będący osobą fizyczną, który zawarł Umowę lub podejmuje czynności zmierzające
do jej zawarcia, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Newsletter – wiadomości dotyczące Sklepu, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w
Sklepie, dostarczane nieodpłatnie Usługobiorcy przez Usługodawcę w ramach Umowy, stanowiące treści cyfrowe
w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest osobą fizyczną zawierającą Umowę (lub
podejmującą czynności zmierzające do jej zawarcia), bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale
nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy CzesciMercury.pl prowadzony przez Usługodawcę pod adresem
www.czescimercury.pl.
Umowa – umowa o dostarczanie Newslettera oraz o dostarczenie Bonusu.
Usługobiorca – każdy podmiot, który zawarł Umowę lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą
uprzywilejowanym.
Usługodawca – Przedsiębiorcy wpisani do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej:

a. Paweł Zagórski, NIP 5311714744, nr REGON 521794695, przedsiębiorca działający pod firmą JP SHIP FIX
Jacek Gzyra Paweł Zagórski s.c. – wspólnik spółki cywilnej
b. Jacek Gzyra, NIP 5311714744, nr REGON 521794695, przedsiębiorca działający pod firmą JP SHIP FIX Jacek
Gzyra Paweł Zagórski s.c. – wspólnik spółki cywilnej
prowadzący działalność w ramach spółki cywilnej pod nazwą JP SHIP FIX JACEK GZYRA PAWEŁ ZAGÓRSKI S.C. z
siedzibą pod adresem ul. Jarzębinowa 3/52, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, NIP 5311714744, nr REGON
521794695.

Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ

  1. Adres pocztowy: ul. Jarzębinowa 3/52, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
  2. Adres e-mail: jpshipfix@gmail.com
  3. Telefon: 505650993
  4. Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Usługobiorcę wynika z
    podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług
    korzysta Usługobiorca. Usługodawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub
    międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w
    zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z
    usług którego korzysta Usługobiorca.

    § 3 WYMOGI TECHNICZNE

    1. Dla skorzystania z treści cyfrowych objętych Regulaminem potrzebne jest:
      • aktywne konto e-mail;
      • urządzenie z dostępem do Internetu;
      • przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies.
    2. W przypadku Bonusu będącego plikiem do pobrania, do skorzystania z Bonusu (oprócz wymogów
      wskazanych w ust. 1), może być konieczne oprogramowanie pozwalające na przeglądanie lub odtwarzanie
      tego rodzaju plików oraz określona przez Usługodawcę ilość wolnego miejsca na urządzeniu Usługobiorcy,
      niezbędna do pobrania Bonusu. W takim wypadku dodatkowe wymogi techniczne niezbędne do skorzystania
      z Bonusu Usługodawca wskazuje w opisie Bonusu w Sklepie.

    § 4 UMOWA

    1. Usługobiorca może dobrowolnie zapisać się do Newslettera i otrzymać Bonus.
    2. W celu otrzymania Newslettera i Bonusu konieczne jest zawarcie Umowy.
    3. Wiadomości e-mail wysyłane w ramach Umowy kierowane będą na adres e-mail podany przez Usługobiorcę
      w momencie zawierania Umowy.
    4. Usługobiorca, w celu zawarcia Umowy, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w
      Sklepie swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Umowy. W
      momencie zapisu na Newsletter zostaje zawarta Umowa na czas nieoznaczony, a Usługodawca rozpocznie
      jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy – z zastrzeżeniem ust. 5.
    5. W celu właściwej realizacji Umowy Usługobiorca jest obowiązany podać swój prawidłowy adres e-mail.
    6. Bonus zostanie dostarczony Usługobiorcy niezwłocznie po zawarciu Umowy, nie później jednak niż w
      terminie 7 dni od jej zawarcia.
    7. Newsletter jest dostarczany niezwłocznie po utworzeniu przez Usługodawcę wiadomości przeznaczonych dla
      Usługobiorców.
    8. W wiadomościach wysyłanych w ramach Newslettera będzie znajdować się informacja o możliwości
      wypisania się z niego, a także link do wypisania się.
    9. Usługobiorca może wypisać się z Newslettera bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów,
      w każdym momencie, korzystając z opcji, o której mowa w poprzednim postanowieniu, lub wysyłając
      wiadomość na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu.
    10. Skorzystanie przez Usługobiorcę z linka do wypisania się z Newslettera lub wysłanie wiadomości z żądaniem
      wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem Umowy.

    § 5 REKLAMACJE

    I POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1. Usługodawca prosi o składanie reklamacji dotyczących treści cyfrowych objętych Regulaminem na adres
      pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
    2. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.

      II USŁUGOBIORCY UPRZYWILEJOWANI
    3. Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z
      Umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy
      Ustawy o prawach konsumenta.
    4. W przypadku niewłaściwej realizacji przez Usługodawcę Umowy, Usługobiorca uprzywilejowany ma
      możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.
    5. Jeżeli Usługodawca nie dostarczył treści cyfrowych objętych Umową, Usługobiorca uprzywilejowany może
      wezwać go do ich dostarczenia. Jeżeli mimo to Usługodawca nie dostarczy treści cyfrowych objętych Umową
      niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Usługobiorcę uprzywilejowanego i
      Usługodawcę terminie, Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od Umowy.
    6. Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od Umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowych
      objętych Umową, jeżeli:
      z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowych
      objętych Umową lub
      Usługobiorca uprzywilejowany i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie
      wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowych objętych Umową miał istotne znaczenie dla
      Usługobiorcy uprzywilejowanego, a Usługodawca nie dostarczył ich w tym terminie.
    7. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności świadczenia z Umową, który:
      w zakresie Newslettera – z uwagi na fakt, że jest on dostarczany w sposób ciągły – wystąpił lub ujawnił się
      w czasie, w którym zgodnie z tą Umową miał być dostarczany;
      w zakresie Bonusu – istniał w chwili jego dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
    8. Jeżeli treści cyfrowe objęte Regulaminem są niezgodne z Umową, Usługobiorca uprzywilejowany może żądać
      doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
    9. W przypadku braku zgodności z Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem, Usługobiorca
      uprzywilejowany ma obowiązek współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu
      najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności z Umową w
      odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Usługobiorcy uprzywilejowanego.
    10. Dodatkowo, jeżeli treści cyfrowe objęte Regulaminem są niezgodne z Umową, Usługobiorca uprzywilejowany
      może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, gdy:
      doprowadzenie do zgodności tych treści cyfrowych z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych
      kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
      Usługodawca nie doprowadził treści cyfrowych objętych Regulaminem do zgodności z Umową w
      rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę
      uprzywilejowanego o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy
      uprzywilejowanego, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane;
      brak zgodności z Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem występuje nadal, mimo że
      Usługodawca próbował doprowadzić je do zgodności z Umową;
      brak zgodności z Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem jest na tyle istotny, że uzasadnia
      odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy
      o prawach konsumenta (tj. żądania doprowadzenia treści cyfrowych do zgodności z Umową);
      z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on do zgodności z
      Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności
      dla Usługobiorcy uprzywilejowanego.

      III POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
    11. Usługodawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
      reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na
      stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument
      może skorzystać m.in. z:
      pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów
      Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w
      przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady
      bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem:
      https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
      internetowej platformy Online Dispute Resolution (ODR), zapewnianej przez Komisję Europejską,
      dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
      Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
      mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego
      należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz
      Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
      pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy
      Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy
      przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod
      adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
    12. Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Usługodawcy do
      skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
    13. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne
      zarówno dla Usługodawcy jak i Konsumenta.
    14. Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika
      konsumentów.

    § 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    1. Usługobiorca uprzywilejowany ma prawo odstąpić od zawartej z Usługodawcą Umowy w terminie 14 dni bez
      podania jakiejkolwiek przyczyny.
    2. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia tej Umowy.
    3. Aby Usługobiorca uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, musi poinformować
      Usługodawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w
      drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
    4. Usługobiorca uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy umieszczonego
      na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
    5. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy wystarczy, że Usługobiorca uprzywilejowany wyśle
      informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu
      do odstąpienia od Umowy.

    § 7 DANE OSOBOWE

    1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z Umową jest
      Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w
      tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się
      w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym
      rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
    2. Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest:
      • realizacja Umowy; podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest Umowa lub
        działania podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
      • analiza efektywności wysłanych w ramach Umowy wiadomości, celem ustalenia ogólnych zasad
        dotyczących skutecznej wysyłki w działalności Usługodawcy; podstawą przetwarzania danych osobowych
        w tym celu jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
      • ustalenie, dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń związanych z Umową; podstawą
        przetwarzania danych osobowych w tym celu jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1
        lit. f RODO).
    3. Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia Umowy i
      dostarczenia objętych nią treści cyfrowych. Niepodanie danych spowoduje, że Umowa nie będzie mogła być
      zawarta, a Usługodawca nie dostarczy objętych nią treści cyfrowych.
    4. Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
      a. przestanie obowiązywać Umowa;
      b. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Umową;
      c. zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy
      podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
      – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
    5. Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
      a. dostępu do swoich danych osobowych,
      b. ich sprostowania,
      c. usunięcia,
      d. ograniczenia przetwarzania,
      e. przeniesienia danych do innego administratora
      a także prawo:
      f. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze
      szczególną sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego
      na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Usługodawcę).
    6. W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
    7. W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Usługobiorca
      może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu
      Ochrony Danych Osobowych.

    § 8 ZMIANA W REGULAMINIE LUB NEWSLETTERZE

    1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę
      rozumie się konieczność zmiany Regulaminu spowodowaną:
      a. zmianą funkcjonalności Newslettera, wymagającą modyfikacji Regulaminu lub
      b. zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na realizację Umowy przez Usługodawcę lub dostosowaniem
      usług do zaleceń, wytycznych, nakazów lub zakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji lub decyzji
      uprawnionych władz publicznych lub
      c. zmianą danych kontaktowych lub identyfikacyjnych Usługodawcy.
    2. Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w
      momencie zawarcia Umowy co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
    3. W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie,
      przyjmuje się, że akceptuje je, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania Umowy w przyszłości.
    4. W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na
      adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, co będzie skutkować rozwiązaniem Umowy z chwilą
      wejścia w życie planowanych zmian.
    5. Ze względu na jednorazowy charakter świadczenia polegającego na dostarczeniu Bonusu, zmiany w
      Regulaminie nie będą miały wpływu na Umowę w zakresie, w jakim obejmuje ona dostarczenie Bonusu.
    6. Usługodawca może dokonać zmiany Newslettera, która nie jest niezbędna do zachowania jego zgodności z
      Umową, z przyczyny wskazanej w ust. 1 lit. b lub z powodu zmiany funkcjonalności Newslettera.
      Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu poprzednim, nie będzie się wiązać z jakimikolwiek kosztami
      po stronie Usługobiorcy uprzywilejowanego. Postanowienie ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
    7. Jeżeli zmiana, o której mowa w poprzednim postanowieniu, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp
      Usługobiorcy uprzywilejowanego do Newslettera lub korzystanie z niego, Usługodawca wyśle na adres e-mail
      Usługobiorcy uprzywilejowanego z odpowiednim wyprzedzeniem, na trwałym nośniku, informację o
      właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawach przysługujących w związku z tą zmianą
      Usługobiorcy uprzywilejowanemu.

    § 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
    2. Umowa zawierana jest w języku polskim.
    3. Umowa zawierana na podstawie niniejszego Regulaminu podlega przepisom prawa polskiego, z
      zastrzeżeniem ust. 4.
    4. Wybór prawa polskiego dla Umowy zawartej na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie
      ogranicza praw Konsumenta przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów
      prawa, znajdujących zastosowanie dla tego Konsumenta w sytuacji, w której nie ma miejsca wybór prawa.
      Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę
      szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
    5. W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą uprzywilejowanym, związanego
      z Umową, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.